Media społecznościowe są przestrzenią, która znakomicie nadaje się do promowania różnego rodzaju towarów i usług. Oczywiście, są takie branże, które więcej mogą z takiej promocji wynieść, a są i takie, które zyskują w ten sposób niewiele.
Niemniej jednak, w dzisiejszych czasach oficjalne profile na portalach społecznościowych posiada znaczny procent firm. W Polsce najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook.
Korzystanie z jego podstawowych funkcji – również przez firmy – jest całkowicie darmowe. Często jednak specjaliści od mediów społecznościowych zalecają przedsiębiorcom nabywanie dodatkowych aplikacji bądź też korzystanie z facebookowych linków sponsorowanych lub innych form promocji.
Takie inwestycje często przynoszą znaczny wzrost zainteresowania ofertami przedsiębiorstw, które na nie stawiają. Potwierdzają to zresztą badania rynku.
Oczywiście, jest wiele różnych strategii promowania towarów takich jak profile nierdzewne czy inne i usług w mediach społecznościowych. Są nawet osoby, które zajmują się zawodowo wyłącznie taką formą reklamy.