Włosy / fryzjerstwo

Jak dieta działa na nasze włosy?

13 Gru , 2018  

Posiadanie pięknych, sprężystych i wytrzymałych włosów to marzenie nie jednej kobiety, choć coraz częściej także mężczyzny – wszak oni również coraz mocniej zaczynają dbać o swoje włosy. Tak czy siak, nie ma idealnego sposobu na to, aby utrzymać znakomity stan swoich włosów. Każdy z nas jest inny, a co za tym idzie sposoby mogą być różne. W ostatnim czasie jedną z popularnych metod jest prowadzenie takiej diety, która ma za zadanie wzmocnić włosy, ale też paznokcie. W jaki sposób powinniśmy więc jeść, by dobrze działać na nasze włosy? Poszczególne diety różnią się między sobą, a na dodatek każdy ma swoje upodobania i przyzwyczajenia żywieniowe, z których trudno będzie zrezygnować. W związku z tym, w wielu przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest po prostu stopniowe wprowadzenie pewnych produktów do swojej diety.

O jakie produkty chodzi? Mocne włosy czy paznokcie to przede wszystkim efekt diety bogatej w białko, składniki mineralne oraz różne witaminy (A, E czy witaminy z grupy B). W wielu przypadkach nawet niewielki dobór któregoś z tych składników może okazać się bardzo szkodliwy dla włosów. Dobrze jest więc wiedzieć, jakie składniki mineralne oraz jakie produkty bogate w witaminy powinniśmy wprowadzić do diety. Jeżeli chodzi o składniki mineralne to dla mocnych włosów czy paznokci szczególnie ważne są przed wszystkim:

  • krzem,
  • miedź,
  • cynk.

Znajdziemy je w takich produktach jak chociażby orzechy, ale również pestki dyni czy słonecznika. Jeżeli natomiast chodzi o warzywa to warto wprowadzić do swojej diety bogate w krzem rzodkiewkę czy seler.

Witaminy z kolei zapewnią nam różne warzywa, w tym między innymi pomidory, marchew, szczypiorek czy brokuły. W menu nie powinno również zabraknąć takich elementów jak nabiał, jaja, chude mięso i wędliny czy drób. Wszystko dlatego, że w tych właśnie produktach znajdziemy pełnowartościowe białko, które jest bogate w aminokwasy. Dzięki temu organizm będzie mógł bez problemów budować nowe włosy w miejsce tych, które już wypadły bądź dopiero wypadną.

Jaka dieta na mocne włosy?

Na zdrowe i mocne włosy bardzo dobrze działają również produkty zbożowe z pełnego ziarna – chodzi więc tutaj przede wszystkim o makarony razowe czy pieczywo pełnoziarniste. Z kolei warzywa strączkowe zawierają przede wszystkim witaminy z grupy B, dzięki którym możliwe jest ograniczenie przetłuszczania się naszych włosów.

Dobrym pomysłem będzie też wprowadzenie do diet tłuszczów, na przykład poprzez olej rzepakowy czy oliwę. Nie zapominajmy również o rybach, w których znajdziemy przecież nienasycone kwasy tłuszczowe. To one potrafią zapobiec wypadaniu włosów, ale też nadają im sprężystość oraz blask. Przy tym wszystkim bardzo ważne jest również pozbycie się toksyn z naszego organizmu oraz ograniczenie różnego rodzaju produktów, które są mocno przetworzone czy potrwa smażonych. Z naszego menu wykreślić powinniśmy więc zarówno chipsy, jak i słodycze w większych ilościach czy dania typu fast food. Nie zapominajmy także o regularnym i odpowiednim nawadnianiu organizmu, co również ma ogromne znaczenie na stanu naszych włosów.


Comments are closed.